onsdag, maj 28, 2008

ungdomligt leverne

allmänt förvirrad som jag är har jag inte riktigt förstått varför bloggar hos Metro pingas under sina inläggsrubriker istället för sina titlar. om man tittar på listan över senaste inlägg på Nyligen så ser man en hel del intressanta namn.

hur kan jag nu ha kommit att fundera över det? jo, jag såg en blogg på framsidan som fick mig att jubla av lycka - Kan inte en 90-åring vara en resurs?. framför mig så jag någon på ålderdomshemmet som bloggade järnet för att bevisa att bara för att man slutat ha koll på vilka nytillskotten i familjen Jolie-Pitt är, så betydde det inte att man kunde räknas ut och bort.
det var dock bara ett inlägg. inte ett dåligt inlägg, men tyvärr ingen blogg skriven av någon som är mer än 60 år äldre än genomsnittsbloggaren. dock någon som säkerligen är 40 år äldre!



edit: kan det anses något inskränkt och fördomsfullt att önska se fler äldre bloggare? har det mer med min idé om vad äldre tänker, tycker och formulerar sig än med verkligheten att göra? kan mycket väl vara så men oavsett vilket skulle det vara intressant att läsa. alla kan ju inte vara söta 24-åriga modetter med förhoppning om en mediakarriär.

1 kommentar:

Johnny sa...

Ah, så du har också funderat över det där. :-)