måndag, juni 09, 2008

gammal som gatan alternativt kultursnobb

det är bara att inse att jag är gammal som fnöske för jag kan inte förstå idéen bakom Hallå P3s val av gästprogramledare. Blondinbella? Bingo Rimér? Amy Diamond?
är det ett desperat försök att få unga lyssnare att skippa reklamradion till fördel för P3? i mitt fall blir det nog snarare så att jag stänger av radion.
den enda som verkar intressant i sammanhanget är Jonas Hassen Khemiri. jag, en kultursnobb? kan man vara det om man uppskattar Emma Hambergs böcker? Martina Haags? antagligen inte. jag är nog bara en fossil.


edit: Blondinbella tror verkligen att hon var en av de första bloggarna eftersom hon började 2005? oh my, där tappade jag all respekt som jag knappt ens hade för flickan...

edit nr 2: Rock the Casbah? inte för att hon står för texten (?!) utan för att det bor en liten rebell i henne och låten är ju somrig? oh my, Joe Strummer skulle volta i sin grav...
jag måste sluta lyssna innan jag blir arg!

2 kommentarer:

Drottningen sa...

hahahaha, jag kunde inte heller låta bli att lyssna (hade du inte skrivit om det så hade jag inte ens vetat om det) och reagerade på samma sätt som du. ;)

The Pale Green Woman sa...

En av de första bloggarna? Hehehe ... hon var väl knappt född när de första bloggarna kom ;-)