måndag, juni 16, 2008

guerilla gardening hela vägen

häromdagen sa en vän till mig att han sett en cannabis-planta när han var ute och promenerade i vårt område. en dryg timme senare gick vi förbi stället han sett den, och då var den redan borta. när jag sedan läser att man hittat plantor på tämligen synliga ställe i Malmö, blir jag inte särskilt förvånad.
guerilla gardeners med något vinklad agenda?




(FRA? jo, jag är medveten om att jag nog är en av få bloggare som inte skrivit om ämnet men ska jag vara riktigt ärlig så har det en enkel anledning : jag har inte hittat rätt ord. eftersom det finns andra som är mer insatta och har snyggare flyt på språket, låter jag deras poster tala för mig.
det finns inget värre än ett dåligt argument och att tjattra utan att veta vad man pratar om, det är att skjuta sig själv i foten.)

1 kommentar:

Swedish Libertarian sa...

Du har inte helt missat båten - det växer fortfarande Cannabis på ett antal ställen i Malmö som tidningarna/polisen ännu inte har upptäckt. Jag var ute på stan och såg cannabisplantor senast för ett par timmar sedan (eftermiddagen den 16e Juni).