fredag, augusti 22, 2008

ear-tease

intro-tävlingen på P3 fick mig att tänka till varför jag har lite svårt för "blandband" (missförstå mig rätt, jag gillar konsten att göra ett bra blandband, men jag lyssnar inte på dem) eller att skaffa låtlistor i datorn: jag får mersmak.

jag kan inte bara höra en bra låt och sedan gå vidare till nästa, jag vill djupdyka i artistens/bandets utgåvor och leta efter förlorade pärlor. känslor förknippas inte bara med enskilda låtar utan med artister och band. nyanser, röster och referenser.
att lyssna på en låt med A för att sedan ta en låt med B, det är börja om från början gång på gång. att bläddra bland känslorna och stämningar tills man blir helt schizofren.
enkelt sagt - varför stå och hoppa på samma punkt när man kan glida vidare?

(intro-tävlingen? jag blir lika sur varenda gång jag hör en låt och tror att det ska vara hela. ear-teaser!)

1 kommentar:

Studiomannen sa...

Då ska du vara glad att su inte är med när jag åker ner till Lund och super ihop med mina gamla DJ- och musiknördpolare. Vi hinner med 50 låtar på en timme och man sitter och försöker att vara så snabb som möjligt...

Ja. Det är stört-nördigt. Men vi är grymma på att klara intron snabbt.