onsdag, augusti 13, 2008

min huvudvärk och dina krossade tomater

efter att ha förlorat ännu en liten mobil till vädergudarna kan jag inte förstå varför det inte finns fler modeller där inte reel användbarhet är numero uno? vem har aldrig tappat en mobil? tappat den i kaffekoppen? satt sig på den? haft med den på stranden?
jag struntar i gps, skärmstorlek och bluetooth - ge mig en mobil som tål att leva.
så det så.

annars, har terminens första förkylning, läser gamla Bodil Malmsten-böcker och hoppas att min reservplats till drömutbildningen ger något, för annars får jag gå på nummer 2. inte för att 2 är en dålig siffra, men det känns som om det potentiellt kunde vara en av de där sakerna i livet som gör att bitterhet frodas. innan man vet bättre har man blivit en sur hagga som muttrar över dagens krossade tomater på Konsum och det finns ju bättre öden än så. hade man varit riktigt förutseende och mån om sin framtid bland konserver, hade man kollat om resultatet från högskoleprovet fortfarande var aktuellt men som alltid fanns det andra saker som kändes viktigare just då.

nu - ipren. utan underhållning.

1 kommentar:

Stellan o Lotta sa...

Mobil till vädergudarna? Menar du att du har haft mobilen UTE? Det måste ju alla fatta att mobilen ska ligga i ett litet låst luftkonditionerat utrymme för att hålla...