fredag, augusti 08, 2008

min moleskine och jag

idag, i ett desperat försök att verka/bli mer organiserad, så köpte jag en ny almenacka. i ett desperat försök att verka/bli mer artsy köpte jag en Moleskine. stora varianten ger extra art och mer pengar trillade givetvis ur plånboken. för att uppväga det hela köpte jag de billigaste bläckpennorna jag kunde hitta.

en sak slår mig dock varje gång det är almenacks-shopping:
varför har alla varianter blekta papper? varför är alla så tunga och tjocka? varför innehåller de fördummande information om världen men har inga extra uppslag för shoppinglistor? varför finns det aldrig rutade anteckningssidor så att man kan göra en snabb kalkyl över hur förbannat lång tid det tar att ta sig från A till D via både B och C? det är saker som känner mer relevanta än vad det finns för helgdagar i Nigeria.


psst:
ni pappersnördar, vad är grejen med whitelines? jag har aldrig sett dem i butiken, bara hört om dem och deras pris.

1 kommentar:

lepoop sa...

Whitelines är supersnygga. Det är nog det som är grejen. Det är alltså ljusgrått papper med vita linjer istället för vitt papper med svarta linjer. Det sägs ska vara bättre anpassat för ögat men who cares? Jag brukar inte sitta och stirra i kollegieblock i flera timmar i sträck. Jag tycker mest det är snyggt och brukar använda det som brevpapper.