fredag, september 05, 2008

ögonmusslan och jag

jag måste erkänna att jag är en av de få som inte (in)sett bröderna Herngrens storhet, men efter att ha läst följande om Felix Herngren blev jag lite smått förälskad
"Kameran är alltid med och i bland kan han till och med känna att han medverkar på fester enbart genom en lins, att han är lite utanför, trots att det är hans egna val. Det är ett dilemma att fotandet ofta tar över och det har hänt att Felix har tittat på bilder från ett bröllop och tänka: Var jag verkligen där?"
intervju i Svd
den däringa mannen borde ha en fotoblogg. vardagsbilder, snapshots, är (nästan) bättre än ord. förresten, ta bort nästan, det är!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag läste också artikeln... och hade gärna velat se några av hans bilder. När man fotograferar mycket själv så är det lätt att känna igen sig i det han säger. Instämmer... det hade varit kul om han haft en fotoblogg.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_1670383.svd