måndag, september 01, 2008

Luther King - kuriosa?

för varje dag som går blir man något mer medveten om just dagarna som går - man blir inte yngre.
för det mesta känns det som en fördel då man växer in i sig egen kropp, sin personlighet och sitt liv. man trivs, trivselvanor, trivselfläsk och trivselkläder.
kanske är det ju trivseln som förknippas med gamla vanor och
såhär har det alltid varit som gör att det känns lite förvirrande att hoppa tillbaka till livet som student. inte bara började jag plugga innan man snackade om dator-identiteter och scheman på internet, utan även medan en stor pappersbunt var det som visade att nu var allt på G.
man fick en studentvärlds-bibel att gå igenom och det var den som var det verkliga beviset på att man faktiskt var på väg mot ett nytt liv.

idag har varit min första officiella dag och jag har ingen stor bunt papper som måste gås igenom. inte ens ett papper! visserligen ryckte jag en broschyr från Academic world på utvägen men jag känner mig som en stofil.
när jag sedan läser lokala kårens blogg så inser jag att jag nog inte bara bör känna mig som en stofil utan även att jag är en stofil. "I have a dream" är kuriosa?

1 kommentar:

Tomas sa...

Med risk för ökat akademisk förskräckelse tycker jag minsann att de som refererar till det som kuriosa åtminstone kunde ha läst wikipedia-artikeln tillräckligt noga för att veta att det var Martin Luther King Junior.

Checkers-talet, det är kuriosa. I have a dream är historia. Sådeså