måndag, september 15, 2008

mycket text, ingen verkstad

om jag hade en foliehatt i min ägo skulle jag lätt tro att det var en konspiration på gång - datorerna tar över!
först blev det en catch 22 gällandes studierna - för att kunna använda den virituella mötesplatsen där man ser schema och privata meddelanden måste jag ha ett dator-id men för att få hjälp med att få ett dator-id som fungerar måste jag ha registrerat mig med mitt dator-id. (ungefär sådär, ingen verkar veta något om någonting och jag har fått tigga till mig ett schema. på papper. papper rules!)
sedan dog min dator. eller snarare, den vägrade stänga av sig för att sedan inte vilja starta. sjusovar-dator. slacker-dator. dyr slacker-dator! nästa gång köper jag billigaste sunket för då kan man iallafall stampa på den utan att skämmas alltför mycket.

jag gjorde några försök till updates i helgen men datorn vägrade gång på gång. de var varken kvasidjupa eller skämtsamt roliga, men de var ord en masse, och det var mina ord!
det fina collaget jag gjorde med födelsedagsbarnet Anso som ironiskt poserar med en REM-skiva, ville sig inte heller.
så ni vet inte vad ni missar men för att vara helt ärlig så missade ni inte så mycket.

funderingar som kvarstår är:
  • växer navelbråck med tiden och vad vill de egentligen med sin existens?
  • varför odlar ingen blåhallon - är de egentligen onda? samt
  • är inte mårdhunden egentligen ganska söt och även papillons kan ju vara bärare av rabies?!
statements som kvarstår är att
  • I win (köpte 3 jeans, en kappa, 3 kavajer, ett par boots, 2 kaffekoppar och en himla massa barnkläder på loppisen i lördags för 160:-.) (ja, win då förutom när det gäller datorer då för de är dumma)

1 kommentar:

Pinse sa...

Hittade några nycklar härhemma som eventuellt kan passa sekretären. du kan få dem för att testa nästa gång vi ses.