lördag, oktober 18, 2008

inspiration


1. Olivia's Hands, 2. blue, 3. Mercat I, 4. mau-7, 5. 070226alexleo2, 6. Jumping On the Bed - A Study pt.2, 7. Spill my guts, 8. Death fox, 9. DSC_1057, 10. Fascination, 11. periodsm, 12. Untitled, 13. Untitled, 14. Good way to spend the day., 15. Anna Piaggi, 16. i-wanna-be-lactated

jag skulle egentligen vilja ha all den där orken att fotografera och måla just nu, men de senaste dagarna har tagit kraft. därför sätter jag in ett kollage/mosaic över bilder som inspirerar mig. visserligen känner jag hälften av alla fotograferna/konstnärerna, men det är kanske just det som gör att vissa bilder fastnar extra hårt?
du vet hur de lever, vad de tänker och ibland kanske t.o.m hur de känner. då får bilden en helt annan innebörd, man vet vad ögonblicket betydde för dem.

eller kanske inte. jag är trött.
har ni några flickr-favoriter, så tipsa gärna. alla mina flickr-favoriter, och de uppdateras ständigt, hittar man här

Inga kommentarer: