lördag, oktober 04, 2008

problematik


"yo, kan någon vara så snäll att stoppa bollen i tratten, tack?!" - ett mobilfoto i våra hjärtan.

bilden ovan skulle även kunna tänkas illustrera min situation med itslearning, kommunikationsplattformen som Malmö högskola använder sig av. att bara logga in ger mig ångest för jag tycker allt är fruktansvärt traggligt och förvirrande. inte användar-vänligt direkt.
bara för att ge itslearning lite mer uppmärksamhet, och kanske t.o.m kärlek, startade jag en blogg där. för si, det kan man göra! så jag gissar att det handlar mindre om att itslearning är katastrofalt och mer om att jag är lite seg i (s)kolan/sen i starten.

5 kommentarer:

Cecilia sa...

itslearning är ren och skär ÅNGEST. Använder också eländet.

Gisela sa...

men vad läser du för kurs?

det kan jag iof ta reda på i ladok men jag är inte på jobbet idag. höhö.

jag jobbar typ med it's learning. ja. jag vet. jättekul... vad har du för problem? gisela kan hjälpa.

schmut sa...

jag läser folkhälsovetenskap.

det fixade sig lite med itslearning, men det är fortfarande det mest korkade systemet någonsin. det går inte att importera scheman och lägga i sin planering och man kan inte sortera bland filerna.
iochmed att mitt program har 3 kurs samma höst så blir det ett evinnerligt klickande hit och dit...
det verkar inte heller finnas någon anslagstavla för eleverna, vilket hade varit en idé.

gnäll, gnäll, gnäll. typ.

Gisela sa...

ja, ansvara för hur det fungerar kan jag inte göra, men jag kan avslöja att jag deltog i en utvärdering om it's learning. jag var kritisk. jag bidrog till ev. framtida förändringar.

läser du programmet eller den fristående kursen? nyfiken. jag är din studieadministratör om du läser kursen.

schmut sa...

jag läser programmet men det har inte börjat sådär jättebra iochmed att jag varit borta mer än närvarande. vård av sjukt barn, vård av sjuk schmut och vård av sjuk hund.