måndag, oktober 13, 2008

sentimentalt värre - gonatt PJ

det är mysko hur länge djur sitter kvar hos en även efter de flyttat vidare bokstavligen eller flyttat rent metaforiskt.
fick meddelande idag om att PJ aka Lilli, dött idag, och jag har gråtit som ett såll. skulle röda ögon vara trendigt skulle jag vara numero uno på heta listan.

hon var en 2nd hand katt (numer skulle det kallas vintage) som jag omhändertog. jag hade henne från 97-03 och hon var min utflyktssidekick. sociala katten som avskydde Den onda katten (aka den svarta) så mycket att hon utvecklade tvångsbeteende och tvättade bort pälsen på magen. när det blev till att flytta ihop med allergikern och således sålla bland katterna, matchade vi ihop vänner med de katter som passade dem. PJ flyttade vidare. fick villa med pool, ny kattsidekick och slutade tvätta av sig pälsen. 2 usla år, 6 okej år och 5 lyckliga år - det blev bara bättre.

samtidigt ger detta mig en tankeväckare om att det var 4 katter från samma gäng och att Big Boss är äldst av dem alla. den dagen han tacklar av kommer bli tuff att hantera. de andra har haft relativt självständiga liv medans han blivit mer och mer bebis för varje år..

(foto på PJ från -98)

1 kommentar:

SANDRA sa...

Men jag blir ju rörd.