torsdag, oktober 16, 2008

snabbis-förfrågan om OpenOffice

OpenOffice - perfekt eller sämre öltunna får man leta efter?

denna månaden har varit tight med operationer und alles, och det skulle vara trevligt att bara kunna dra ner något trevligt istället för att cykla ner till Pust & stön (aka SIBA) för att köpa ännu en Microsoft-produkt för pengar jag inte ens har utan får låna av mig själv.

jag behöver nämligen Powerpoint och det finns inte att tillgå på någon av hemmets datorer. inte heller hade någon vän, bekant eller granne det installerat. personligen tycker jag att det säger ju lite om hur intressant programmet är för oss vanliga dödliga, men vad vet jag?! OpenOffice har en komponent som heter Impress som låter mig spara i samma format som Powerpoint vilket skulle kunna få folk att tro att jag gillar Powerpoint och har köpt samt installerat det fördummande Office-paketet

3 kommentarer:

Johnny sa...

Skulle inte Google Docs funka? Jag vet inte, men jag tror det finns nåt powerpoint-liknande i det.
http://docs.google.com

deeped sa...

Jag säger som Johnny: Google Docs. PResoprogrammet där är fullgott om man inte behöver extrema funktioner. Open Office kan du köra minst lika tungt som Powerpoint så mitt råd är: köp inte Officepaketet.

schmut sa...

har aldrig hört talas om google docs, fast det säger ju inte så mycket.
har än så länge dragit hem openoffice och är tämligen nöjd