tisdag, november 04, 2008

andra puberteten


jag pendlar för tillfället så oerhört i humör och ork att det är skrämmande. ena sekunden fixar jag allt och nästa kan jag knappt ha fokus på mer än att stå upp. om man inte visste bättre, skulle man kunna tro att jag blivit tonåring igen.

när man pratar om den saknade ungdomens dagar med nostalgisk klang i rösten så förstår jag verkligen inte vad man menar. osäkerhet, emotionellt virrvarr och fast hud. det senare kan inte väga upp de förra. verkligen inte!
det enda jag kan sakna är tiden. man hade hur mycket tid som helst som man slösade bort genom att längta efter saker att fylla den med. gräset är verkligen alltid grönare på andra sidan. tiden är aldrig på ens sida.

2 kommentarer:

whatthefuckdotcom sa...

Hej, jag tror du missade ironin i mitt inlägg, självklart har jag problem med att man som hemmaarbetande inte räknas in i pensionssystemet det har jag inte ens tagit upp i inlägget. Mitt inlägg gick ut på att man ska klä sina barn som man själv vill, inte i rosa BARA för att bryta steriotyperna.

mumari sa...

Jaha, jag visste inte om att man inte kunde gå in på min blogg igår, vårt internet låg nere.

Appropå ditt inlägg såhar jag just nu bevisat för mig själv att jag faktiskt inte vill ha tillbaka mina ungdomsår (utom möjligrn den slanka figuren) genom att läsa mina gamla dagböcker!
Det blev lite som ett platt fall utan mjukt underlag för åldersnojan ;o)