onsdag, november 05, 2008

den trista titeln - bloggtips

såg på någon blogg (jag borde anteckna var jag surfar och vad jag ser) att radiokanalen Megapol startade en jakt efter Sveriges nya kvinnliga bloggare för ett tag sedan. vad Megapol menar med nya är jag inte riktigt säker på, kanske menar de anti-mode, men jag tolkar det som fräscha ansikten vars bloggförmåga inte uppskattats (än).
vad är då en bra blogg? jag har inget enkelt svar på det och jag kan inte ens hålla mig till samma svar kontinuerligt. fråga mig imorgon och du får en helt annan uppsats.
däremot tycker jag en viktig sak är att man kan relatera och få för sig att man lär känna personen. att bloggen inte helt filtrerat bort all personlighet utan att man får en aning om vad som döljer sig därunder och blir intresserad av att veta mer.
tänk - god pepparkaka. kryddig och ger mersmak.


det som gjorde att jag fastnade var ett foto där bloggerskan poserade i dagens outfit. bakom henne såg man ett turkosblått kök fullt med böcker och skor. tanken att låta böckerna ta över köket slog mig som så genial att jag fortfarande är stum av beundran.
hennes foton är bra men ibland träffar de rätt och är helt ruskigt fenomenala.



tuff donna med självdistans som vågar driva med sig själv såväl som andra. lite vardag, lite mer reflektioner och mest ironi.
borde göra fler v-loggar för de hon lagt upp är ess.



jag är en bitter människa och det är inget jag hymlar om. trots det kan jag finna Linda Rosings optimism bedårande. hon må tyckas vara naiv som trots alla smällar fortsätter sträva mot fame and fortune, men om man tittar på helheten, så ser man en tjej som fortsätter glatt oavsett vad belackarna säger och gör.
en vardaglig blogg. lite mat, lite ego, lite kändis men mycket hjärta.

-------
ge mig nu 3 blogglänkar, tack.

2 kommentarer:

miri sa...

men tack snälla du för omnämningen! jag blir galet smickrad och glad att få vara med på din fina lista :)

Cecilia sa...

Oj, vad förvånande att finna sig själv här. Man får tacka så hemskt mycket för det. :)