fredag, november 28, 2008

fredagskväll


man vet att man är illa ute när det mest uppfriskande som hänt på hela veckan är när storstädar bokyhyllorna. det i sig är inte så hett men det upfriskande i sig var att det gör att man hittar sin gamla Bunny Yeager-bok och inser att allt inte försvunnit i flytten.
mycket hittade någon annanstans än hit och man vet inte hur mycket man saknar sina tillhörigheter innan de är borta. vill man vara poetisk, och det kan vi försöka oss på en fredagskväll utan rödvin, man vet inte vad som utgör helheten förrän en del av pusselbitarna saknas.
mindre djupt men mer modeblogg: det är lite som att bli sminkad av sminkös och inse att man faktiskt har ögonbryn.
helt ärligt så tog det alldeles för lång tid innan jag hittade mina. har du dina? annars, 19.50:- på H&M.

2 kommentarer:

Little Peaché sa...

Sv: Absolut är vissa av dessa personer i ens fantasi men det fins människor som tar steget en bit längre. Jag var en av dem. Jag älskade Debbie Harry i Blondie och ville vara som hon, göra som hon, se ut som henne, klä mig som henne och det är otroligt lätt att tappa fotfäste, speciellt om man är yngre.
Sen är ju det här med ikoner väldigt tidsbundet. När Marilyn Monroe levde var hon bara en avkldd brud som white-trash lastbilschaffisar gillade. Nu är hon ett tu tre en stilikon i vår tid.

Jag förstår var du menar, men jag ser inte på ikoner så.

Mvh Little Peaché

GARDE-ROBE sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.