måndag, november 24, 2008

man dör inte av att skratta, or so I've been told

står med Anso på café. drar ett skämt (alldeles för långt) om att jag inte längre kan äta för Blondinbella har bloggat om att det är passé, när jag märker att folk i närheten himlar med ögonen och verkar tro att vi menar allvar.
står med Anso i leksaksbutik. drar ett skämt om Little Miss Slampa (se bild) när jag märker att det är ovanligt tyst runt omkring oss.
står med Anso i en korsning. drar ett skämt om den nya könssjukdomen Klytpot (restaurang säger sig servera grillspets och klytpot) när jag märker att det än en gång tystnar runt omkring oss.

jag kan byta ut skämten ifråga men reaktionerna kvarstår. jag börjar undra om inte jag och Anso är Lunds egna byfånar? kanske är det så att mannen med skylten inte har något jämfört med oss?


jag vill fortfarande starta Digerdöden, the blogg. när jag ändå är igång känns det som om Bloggninjor och Klytpot också bör få ta plats i bloggosfären.

2 kommentarer:

Vanja sa...

och ändå har du så rätt :D
Folk kanske har glömt bort hur man gör när man träffar huvudet på spiken så är i 2000-talet...

anso von smegma sa...

mannen med skylten aint got nuttin on us! digerdöden & klytpot for life.