måndag, november 10, 2008

missat tåg - dominoeffekten

vaknar mitt i natten.
mår som om någon suttit på min bröstkorg och tryckt ner en yllekofta i halsen, så jag tar ipren, mucoangin samt lite brämhults, och vandrar tillbaka till sängen. kollar att alarmet är på och försöker somna om.

vaknar 9.20 av att Iggy sjunger Mamma Mamma till Miss Lis "Ba ba ba" och inser att tabletterna fungerat så bra att vi försovit oss 3 timmar.

vi har missat Iggys tandläkarbesök så vi passar på att ta en mysig brunch. smoothies, pumpakärnor och cornflakes. trotsar regnovädret och traskar till dagis bara för att inse att vi precis missat dagens födelsedagskalas.
pussar barn, vandrar hem och tar ut hunden. kommer hem alldeles lagom till att se när min läkares telefontid tar slut.

jag har en viss gnagande tanke som säger att om jag inte tagit medicinen i natt för att kunna må bättre så hade jag inte mått så bra att jag fick sova ut och således försena hela dagen.
slutsats : ibland är det kanske bättre att må kass?

Inga kommentarer: