onsdag, november 12, 2008

muggen av muggar

om man skulle använda sig av en film-cliché så passar Say hello to my little friend bra in här. kanske inte så liten bland sina gelikar då jag gissar att den minsann rymmer en halvliter koffein.

det behövs, i synnerhet idag.
(varenda gång jag yttrat att Nu tror jag att det äntligen börjar gå på rätt håll, kommer febern tillbaka och knockar mig.)

(hur länge kan man vara sjuk innan det slutar räknas som sjukdom och istället anses permanent? något som känns lika normalt som att ha hår och tår?
det här har pågått pinsamt länge nu.)

(fler paranteser hade också kunnat bli ganska pinsamt. tur att jag slutar nu.)

2 kommentarer:

Vanja sa...

Jag ÄLSKAR dina foton.

Har inte så mycket att göra med muggarnas mugg eller koffein att göra, men jag har velat säga det länge och nu har jag äntligen sagt det och tänker säga det en gång till:

Jag ÄLSKAR dina foton.
Hade jag varit man i ett annat liv i en annan tid hade jag kommit och enleverat dig, bara för att du är så duktig.

schmut sa...

tackar!

läste dock lite för snabbt och tyckte mig se att det stod lavemang istället för enleverat. hur det gick till förstår jag inte riktigt nu, men just då fick jag hjärtat i halsgropen.