torsdag, november 27, 2008

panikknappen

testar att uppdatera via Windows Live Writer. känner mig tämligen vild, ung och galen som testar nya saker, vilket i sig säger ganska mycket om vilket enformigt liv jag lever. kanske är enda skillnaden mellan mig och andra att jag faktiskt erkänner det? man kan ju hoppas att det är så det ligger till. jag skulle kunna behöva en lätt klapp på axeln.

annars är det lätt panik. gränsen mellan riktig panik och fjollpanik är i detta fallet hårfin eftersom jag inte är läkare och inte riktigt vet var gränsen mellan sjuk och riktigt sjuk går. just nu intalar jag mig att det bara är sjuk med en släng av hypokondri samt nervositet. om jag har fel, så får det bli ännu ett besök till läkaren för att kolla lungorna. det har blivit mycket gnäll över bristande fysik på sistone och om inte annat för just det, så önskar jag att det blev normalt igen. det är förbannat jobbigt att vara sjuk men inte bara pga de fysiska begränsningarna utan för att man låter det begränsa en psykiskt. jag gissar att jag helt enkelt är en tämligen vek människa.

vad jag inte är, är en spottande människa. det är något man inser när läkaren frågar en vilken färg slemmet man hostar upp har. vad är det för fråga?! jag känner mig mer ok med frågor angående min sexualitet och politiska åsikt än om mitt slem. alldeles för personligt för min del. gissar att jag trots allt är barn av min tid - jag vädrar ut allt som ingen vill se men håller inne med det jag borde berätta.

Inga kommentarer: