fredag, november 07, 2008

wrestling

inuti mig bor en liten renlevnadsmänniska. ett troll som hoppar högt av glädje när det serveras groddar, äter sjögräschips tills tänderna ser ruttna ut och som strör hampafrön över allt man kan tänka sig.
det är ingen hemlighet.
det är inte heller någon hemlighet att i samma kropp bor en bufflig bitterkärring som suckar surt över det ena och det andra. Bono, Cosmopolitan och new age, mina tänder ser inte bara ruttna ut utan ruttnar av all galla jag spyr ut.
ibland tvingas trollet och bitterkärringen att mötas:

frågan är - kan jag verkligen köpa det här saltet, som jag verkligen vill ha, när det har en beskrivning som slaskar in ord som karma och peace?

vad är egentligen ett salt med bra karma? ett rättvisemärkt salt? menar hon att salter smakar olika peace eller har hon glömt en punkt?

2 kommentarer:

The Pale Green Woman sa...

Skjut copyn.

Alltså jag trodde Voltaires käk var seriöst, men vad är det här för flum?! Nu blir jag besviken, jag brukar ju handla deras svindyra grejer på ICA ibland. Men påstår de att salt har karma blir det banne mig Euroshopper framöver ...

lisa sa...

Usch, jag får krypningar av sån´t här. Känns som om det handlar om att mjölka ur medelålders livskris-newage-tanter alla deras pengar.