torsdag, december 18, 2008

ankor och röksvampar

jag har fastnat i en ny bok och har lite svårt att slita mig tillräckligt länge för att ens sätta på datorn, läsa nyheter och kolla email. jag har aldrig varit en tv-tjej, skickar sällan sms och är inte särskilt social, så jag har helt blivit eremiten på ön i soffan.
boken ifråga är Duck city av Lena Andersson (helt fenomenalt bra, jag förundras varje sida över att hon lyckas hålla idéen och spåret konstant).

andra tips, som inte är bokrelaterade, är en lokal diy-butik som har fått mig hooked på möss-köp. igår blev det en klassisk röksvamp á la pensionärstanta på glid.
butiken heter Sheena is och eftersom de är intresserade av små egenföretagare som knåpar och filar på idéer, och då allt ifrån kläder till accessoarer till konst, så gissar jag att en del av er läsare kanske skulle vara intresserade av ett eventuellt samarbete?
än så länge har en fattiglapp (läs jag) köpt 3 mössor, en anteckningsbok, 2 vintage-koftor och ett nitskärp där.

1 kommentar:

Sussi sa...

Jag har läst hennes andra (två tror jag det är) böcker men inte den här, ska lägga den i lista böcker som önskas läsa.