fredag, december 05, 2008

bra ironi är bättre än....dålig


måste dock inflika vad som fick mig helt exalterad vid midnatt. det slog till så mycket och så hårt att jag kände mig tvungen att väcka maken och berätta!
" 'People who see things say it. What am I supposed to do? I've discovered something.'
'Something
good?'
'That's not the point. Should Captain Cook have kept quiet about finding Australia because we've ended up with Russel Crowe?'
'This is worse than Russel Crowe, Rob.' "
det hela går att läsa i veckans nattlektyr, Love and other near death experiences av Mil Millington. hur bra boken som helhet är kan jag inte säga, men det har varit tillräckligt mycket ironi för att jag ska fastna.

förra veckans lektyr var Invisible monsters av Chuck Palahniuk. galet mycket svängar och krokar. nästan för mycket för att läsas lite åt gången. samtidigt är det nog den bästa, än så länge, som jag läst av Palahniuk

2 kommentarer:

pappa B sa...

Tjena Schmut!
verkligt trevlig blogg du har. Kommer att smyga in här lite då och då. Ha- skriven av en gymnasielärarinna i Angered? Har du läst -En tur med Cadillac-. En bok om hennes tuffa mamma i finska Karelen. Väl värd att vända sidor i.
Ha det så bra
pappa B

schmut sa...

namnet gör att det ringer en klocka, så den måste jag nog kolla upp. tack!