måndag, december 08, 2008

du finns inte förrän du räknas

flertalet förkortningar som låter som huvudvärkatabletter. uttrop om att storebror ser dig! inlägg om artister som missuppfattar vad youtube är.
senaste månaderna har varit ett virrvarr av åsikter och tyckande på bloggar, forum och i fikarummet. trots det har inte mycket rört sig framåt. helt plötsligt är det som om man är tillbaka i högstadiet - man uppmanas vara aktiv och man vill mycket men ingen lyssnar. det är som om det goda ligger i tanken om att vara en aktiv medborgare, inte att kräva att ens röst blir hörd.

man må vara hur många som helst men inte förrän man sluter samman så räknas man. Josh på Enligt min humla har sammanfattat det enkelt och koncist
"Idag måndag är det “gå med i Piratpartiet-dagen” och jag vill uppmana alla som fortfarande inte har hängt sig eller flytt landet att gå med. Det kostar ingenting annat än ett par minuter av er tid. Det är nämligen så att regimen inte lyssnar på argument, sunt förnuft eller något annat som vi vanliga människor kan leverera. Regimen lyssnar på lobbyorganisationer, och statistik. Det är här medlemsskapet i Piratpartiet kommer in i bilden. Genom att boosta statistiken så inihelvete kanske, kanske, betongarslena vaknar och inser att deras positioner är hotade."
det har inte att göra med tjuv och polis, vem som är en duktig Svensson och "de där slynglarna som inte vill betala för sig". det är de enkla replikerna som används som slagträn för att slippa ta en diskussion om vad det här egentligen gäller. som Edvard Persson hade sagt Gå ente på den lätte!.

man skulle kanske kunna gissa sig till att ett medlemsskap i Piratpartiet blir Årets Julklapp?



--------------------------------------
edit:
kommentera gärna, emaila inte lika gärna. i synnerhet om det gäller något jag skriver.
emailet angående mitt innehåll - mina (flickr)foton gäller redan under Creative commons och jag har nu även uppdaterad bloggen med en logga med länk i högerspalten.
.

2 kommentarer:

Joshua_Tree sa...

Ska jag tolka det där som att jag ska önska dig välkommen ombord? Tack för citatet, hur som. :)

Joshua_Tree sa...

HÄLSA välkommen ombord heter det! *pannklapp*