fredag, december 12, 2008

lillLucia alternativt Luciaaftons morgon.


det snöar och snön hinner omvandlas till slask innan den ens hunnit landa. trots det är den stora nyheten idag - Snökaos! jag gissar att inte mycket annat hunnit hända, än.

var uppe tidigt för att stoppa Iggy i en tomte-dräkt så att hon kunde vara med om sitt första lucia-firande. det var ingen hit. eller jo, tomte-dräkten var inte lika illa omtyckt som att stå och bli utstirrad av 70 föräldrar och syskon. det gick inte hem och jag kan inte säga att jag hade tyckt annorlunda. väckas i arla morgonstund för att kläs i overall, en stickig filtdräkt och en dum mössa. sedan tvingas ut i slasket för att sjunga sånger för folk man inte känner? skulle kanske inte det kunna hävdas vara barnplågeri? om Iggy varit mer talför är jag helt säker på att det är något hon hade försökt yrka.

själv yrkar jag på att 45 minuters är alldeles för lång tid att sitta i en telefonkö till vårdcentralen utan att ens komma fram. det är officiellt - jag ger upp för dagen.


(bild ovan till höger - enda bilden på Iggy i tomteoutfit. från Honks mobilkamera precis innan hon gjorde utbrytarförsök.
)

1 kommentar:

Jojo sa...

Har du ett barn som heter Iggy? Vad kul! Det var ett namn som vi funderade på faktiskt, men så blev det Bea istället.