måndag, december 29, 2008

surkärringen klockan 2

för ett (bra) tag sedan var det en meme som gick ut på att skrämma bloggläsare från vettet alternativt ta ett steg från den ytliga värld modebloggarna drar in. samma meme men hur man ser på den beror ju lite på vad man tycker och tror.
personligen tror jag inte att modebloggarnas populäritet är ett tecken på världens undergång men samtidigt måste jag erkänna att jag är tveksam till om jag ens läser någon? eller jo, det gör jag nog men det är modebloggare som blivit så blasé att de postar bilder från the selby, cobrasnake och liknande.
finns det några riktiga modebloggare kvar och vilka är de isåfall?

iallafall, tillbaka till meningen med inlägget - visa natt-tristessen ingen kan fly från. eftersom jag är en av de där tjejerna som varken sminkar eller fluffar upp mig något extraordinärt, så ser jag ungefär likadan ut som 2 på eftermiddagen. möjligtvis ser mitt hår snyggare ut på natten. Chef däremot alltid het.


edit:
memen ifråga såg jag bla hos översättarHelena i november. ingen kan beskylla mig för att vara snabb.

2 kommentarer:

Farbror Sid sa...

Sjunger han "Salty balls"...?
http://farbror-sid.blogspot.com/2008/08/isaac-hayes.html

schmut sa...

nix, tyvärr inte. han sjunger något i stil med "I'm gonna make love to you woman, gonna lay you down by the fire".