torsdag, december 04, 2008

äta bör man annars dör man


jag har blivit en hejare på att inte äta. lokala utbudet känns antingen trist eller långt ifrån vad min plånbok kan hantera. äta hemma själv är ganska trist och allt som oftast får jag fäktas med mina fyrfota vänner som lätt inställsamma vill kolla vad det är som serveras.
slutsatsen blir att jag från 8 till 5 lever på kaffe, frukt, solrosfrön och nötter.
undrar om man blir grottmänniska av det? jag skulle ju behöva bli lite bättre på att hantera kylan, så det vore kanske något att satsa på? ugh ugh!

annars? grinig som få. det måste vara min inre grottmänniska som vill ut.

2 kommentarer:

Fröken Svår sa...

Plånboken ogillar fancy food. Hemgjord pastasallad gillar däremot både magen och plånboken. Räcker i två dagar och sparar både tid och ork. Men tyvärr fixar den inte mer motstånd mot den isande kylan... kanske om man fyller på salladen med massor av avokado. :-)

schmut sa...

men just det där att sitta ner ensam och äta? det måste jag hitta någon trevlig rutin till för annars känns det så trist.
mat smakar mindre när man äter ensam.