måndag, december 01, 2008

virkad jul

klicka
jag är inte mycket för julen. kitsch uppskattas alltid men en månad av inriktad repetition är inte min grej. i år blir det egen plastjulgran (i turkos) för Iggy att klä av och på med farmors gamla tomtar (á la käckt 70-tal).

däremot måste jag erkänna att när jag såg stickkontakts jultema blev jag sugen på julen. inte bara att göra själv utan hade jag sett Julefrid-bonaden i verkligheten, så hade jag tiggt om att få köpa den. virkad Jul, helt genialt!

stick/virk/syjuntor överhuvudtaget är geniala. att crafta själv är inte så inspirerande,

1 kommentar:

Fröken Svår sa...

Den granen måste du visa sen! Vad läckert! Här är vi så tråkiga att vi inte går ifrån det traditionellt gröna...tyvärr. :-)

Själv söker jag febrilt efter julstämningen. Lite virkad julefrid hade nog suttit bra, men det behövs nog lite mer för att få igång det där galna flängandet fram och tillbaka mellan spisen, "julklappsbutiken" och spisen igen. :-)