fredag, januari 16, 2009

höja insatserna?

Hamas har viftat med en, om inte vit så iallafall beige, fredsflagga och föreslår en kortare vapenvila.
"Israel avvisar flera av de villkor för vapenvila som Hamas lagt fram. Israel har bland annat en annan uppfattning om hur länge vapenvilan ska vara och om vem som ska sköta kontrollen av Gazas gränsövergångar, säger israeliska och västerländska källor till Reuters. "
från Sydsvenskan
kan man med gott samvete neka en vapenvila för att man ogillar tidsramen för den? borde inte fred, om än tillfällig, vara optimal? riskerar man hellre fler liv än accepterar ett sämre erbjudande än det man hoppats på?

det må vara naivt tänkande från min sida men jag kan inte förstå logiken. är det inte bättre att ta framsträckt hand än att neka och hänvisa till att man vill ha mer än bara en hand?

5 kommentarer:

Stellan o Lotta sa...

Sen när hängde krig och logik ihop.
Israel vill inte ha fred med Hamas. Israel vill ta livet av varenda palestinier i Gaza...
Vissa säger krig, jag säger USA-sponsrad terrorism...

Robert sa...

Stella och Lotta:
hahaha den hade jag inte hört... men fortsätt att sticka huvudet i sanden, det är nu bäst!

Surkärring:
Menar du allvar med vad du säger???
Har du helt forlorat förståndet???
Vilken verklighet lever du i???

Robert sa...

Lyssna på denna klocka kvinna!

http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=214&ar=1050wmv&ak=nul

Robert sa...

hahaha...upps där blev det fel.

Jag menar så klart "kloka kvinna"

schmut sa...

->robert/anonym:
självklart menar jag allvar. menar du allvar med att jag inte menar allvar när jag menar allvar?