söndag, januari 04, 2009

mer hippie än Gandhi


såg att Deeped återuppmärksammat de politiska testen och bestämde mig för att göra om ett av dem. det har gått ett tag, mycket vatten har runnit under broarna och emellanåt känns det som om än mer har regnat från himlen..

resultat blev ungefär vad jag minns att det blev förra gången och denna omgångens tillägg,
Erlandssons Political chart som fungerar lite som en add-on om integritet, visade inte heller på något som förvånade mig.
däremot kan det tänkas förvåna eventuella besökare men jag tror inte att det är en särskilt stor chans. jag må inte skriva så många politiska inlägg längre, men de jag publicerat har varit ganska tydliga i sin ton. däremot kan det ta emot om att skriva om politik eftersom jag skriver i en blogg som har relativt få läsare och majoriteten av de som läser verkar ha om inte samma så iallafall liknande syn på livet och samhället som jag. politik är till för att diskuteras och om man inte får hjälp med nya synsätt och infallsvinklar, så blir det bara tristess. politik i sig är aldrig tråkigt men det behöver bränsle i form av intresse, engagemang och en vilja att göra sin röst hörd.

det har pratats en del om att politiska bloggar numera kommit att handla mer och mer om borgerliga bloggar. det har t.o.m dragits slutsatsen att det finns om inte färre vänsterbloggar så iallafall färre vänsterbloggar som håller en hög klass.
kanske är så fallet men jag tror att en annan förklaring kan vara att det finns många små vänster(orienterade) bloggar som inte syns eller tar plats. man nätverkar inte på samma sätt och skriver inte så mycket för att påverka opinionen som för att reda ut sina egna tankar.
fast, vad vet jag, jag är ju bara en sådan där piratpartist...

1 kommentar:

Studiomannen sa...

Samma kvadrant men närmare mitten fick jag den gången jag testade. Antar att jag skulle få samma resultat om jag gjorde testet idag.

Själv är jag rätt uppgiven vad gäller partier.