tisdag, januari 13, 2009

mobil som vägrar samarbeta och känna kärlek

jag skrev ett långt inlägg inatt. ett email från min telefon. vaknade imorse och såg att telefonen numera vägrar skicka email. vet inte om jag orkar ta itu med det. ringa Telia, vänta, vänta, vänta för att fråga vad som hänt eftersom jag inte kan emaila en gång varannan vecka som jag brukar. emaila till min blogg. det skulle kunna vara lektion 1 i hur man får kundtjänstpersonal att skratta.

iochmed att jag inte kan emaila så kan jag inte heller posta mobilbilder när jag tar dem utan måste hem till datorn för att aktivera bluetooth. tröttsamt, men är det värt en telefonkö hos Telia?

inlägget inatt handlade om saknad, kärlek och drömmar. låter som rosor, romantik och mr Darcy på en fin vit springare men handlade om något helt annat. kan inte lura ur det ur mobilen genom bluetooth och orkar inte hämta usb-sladd för att leta reda på misslyckade email i utkorgen.
ett ilandsproblem utan dess like, men dock något som irriterar mig.

bilden ifråga föreställer vad som verkar bli en av Klostergårdens vanligaste tags vilket dessutom råkar vara en tag jag gillar. fungerar dessutom bra som illustration till inlägget jag inte kunde posta.



edit: kanske borde stavfelet i rubriken få mig att inse att jag borde inte blogga när jag borde sova eller sova när jag borde blogga. eller någonting.

Inga kommentarer: