onsdag, januari 07, 2009

psst, bloggtips


idag överlåter jag tänkandet till någon annan eftersom jag inte fått sova inatt.
detta är en sådan dag då jag läser. tittar och slöglor. därför lite av vad jag kollat in än så länge

läsdagboken:
precis vad det låter som. kan inte förstå att jag missat den här då det inte bara är precis vad jag letat efter utan även vad jag själv funderat på att ha som projekt.

orange go lucky:
illustratör som inspirerar och skänker bort roliga idéer. projekt att ladda ner.

penguin & fish:
bra inspirationsblogg som letar upp allt inom design, konst och hantverk som man själv har för dålig koll på.

pikaland:
en blogg i samma kategori som den ovan men som även driver ett litet projekt där man kan köpa små konstpaket.

jag & min kompis:
svensk fotoblogg som emellanåt knockar mig totalt.

obsessive consumption:
en blogg som går ut på att allt som köps ska ritas av. excellent i tanke och utförande.

cirkusflykten:
obeskrivbar blogg som är mer, ja vad som, än en blogg.

orchidpussy - för att könsord gör livet mindre jävligt:
förutom att det är bästa namnet på en blogg någonsin, så är det även en skön blogg.

djur är söta:
ännu en blogg med ett ytterst bra namn som blir än bättre när man inser att det knappast är någon dussinblogg det rör sig om. hennes inlägg om våldtäkt borde läsas av fler.

vi som aldrig sa sexist:
smarta inlägg som får mig att känna mig naiv men som samtidigt ger mig en puff mot att bli en klokare människa. ibland behöver man inte bara tänka efter före utan även efter.

1 kommentar:

läsdagboken, camilla sa...

tack för din shout-out! rekommenderar varmt läsdagbokskonceptet av en mängd skäl