torsdag, januari 29, 2009

vad gjorde du förra året?

Mymlan hade (ännu) en uppmaning på sin sida och även denna handlar om att tänka retrospektivt.
problemet, om det nu kan kallas ett problem, är att det känns inte som ett år var så länge sedan. därför kör jag med en vad skrev du den 29 januari de senaste 3 åren. kanske visar det på mer bredd? kanske har jag mognat något och kanske har jag, kryss i taket, kanske ändrat åsikt?

2008 handlande om något så enkelt som en fundering kring raggsockor och varför de inte finns i kvinnostorlekar. jag skrev även en post där jag ifrågasatte min egen ryggrad då jag sprang och gömde mig efter att vi mött ett gäng män utrustade med diverse vapen och tillhyggen.

2007 handlade om hur stort begreppet feminism är och hur många olika uppfattningar som ryms under samma tak. en annan post samma dag ifrågasatte tanken att lämna skriftliga omdömen på barn som precis börjat skolan.

2006 skrev jag rent tekniskt inget den 29 januari så jag räknar med vad jag skrev dagen efter. den 30 januari var det om mediahysterin kring Anna Sjödins krogbråk. intressant är att hon sedan dess försvunnit ur det kollektiva medvetandet och jag gissar att en del måste googla namnet för att ens förstå vad det handlar om.
jag skrev även om konsten att fylla i blanketter till myndigheter samt en ganska trist uppräkning om vad för slags mat jag gillar ackompanjerat med följande bild.


hur kan man sammanfatta det hela?
förutom insikten att jag skriver färre inlägg numer och har 1/4 så många besökare, så tycker jag mig även se att jag fortfarande är usel på att sätta rubriker på mina inlägg samt att mina kunskaper i Paint.net fortfarande inte förbättrats ett dugg.

3 kommentarer:

APSE sa...

Får jag skänka dig en ny frisyr? För den du har ser inte bra ut alls.

APSE sa...

Får jag skänka dig en ny frisyr? För den du har ser inte bra ut alls.

schmut sa...

jaså? attans, det var ju synd att du tyckte det för jag trivs ganska bra i den.