torsdag, januari 01, 2009

vad säger detta om mig

sista posten för året handlade om Blondinbella.

första posten för nya året kom nästan att handla om hur jag avskyr fyllon som tror de är roliga och att det därför borde vara alko-test på fyrverkerier. men, eftersom nya året började med en magsjuk lillflicka, hann ursinnet rinna av mig och allt jag har nu är en hängig lillflicka och en hund som blev rädd för raketer 2 timmar in på det nya året.

året slutade dock med en skön känsla. på promenad med hunden i gula Etnies på hårdfrusen mark fick jag plötsligt lusten att börja springa igen. fel skor, fel kläder för fel väder och helt fel med tanke på hur jag mår, men just lusten gav mer lust till allt.

rent tekniskt slutade året med en lugn kväll. jag sov bort halva dagen i ett desperat försök att hitta tillbaka till orken och resterande tillbringades i skönt sällskap med lugnt folk, god dricka och brottandes med en extra hund.

Inga kommentarer: