tisdag, februari 24, 2009

Kåvepenin är inte min homeboy

Tar fortfarande penicillin men nu har andra omgången slagit till. Jag är så naiv att jag trodde inte det var möjligt? Är inte penicillin universalmedlet som får alla svennar att springa till jobbet 24 timmar efter att de tog första pillret?
Tidningarna skriver att man ska mota förkylningen i dörren genom att dricka mycket, äta varierat och se till att man får i sig mycket frukt. Granatäpplen är tydligen räddaren i nöden men vem orkar kärna ut ett granatäpple vid 39 graders feber? I mitt fall sträckte det sig till att jag tittade på ett granatäpple i tidningen och sedan drack jag Brämhults istället. Allt är bättre än inget.

Tiden har spenderats nedbäddad med en chick-lit. Vanligtvis inte mitt förstahandsval men huvudet är så borta att att jag inte klarar något annat. Förresten, är Brunstkalendern chick-lit eller är det jag som är lätt fördömande? Oavsett vad skulle den kunna användas som ett inlägg i Skugge/von Sydow-dramat. De två får Linda Rosing att framstå som stabil.

Inga kommentarer: