söndag, februari 15, 2009

"schyssta lines"

En bra rubrik borde inte bara locka läsare utan även ge läsaren en smak i munnen. Det behöver inte alltid rimma med innehållet men det kan vara lite trist när en tragisk historia ackompanjeras av en sliskig rubrik. En rubrik är därför sällan bara en mening utan fungerar som en krok. Napp eller inte, beror på om det ens finns en krok!
Jag har visserligen en tendens att inte använda några rubriker. Hittar jag inget som passar så går jag hellre tyst under radarn än klämmer ur mig något ärtigt.

När det kommer en utmaning om bästa rubrikerna på egna bloggen så kan jag inte låta bli att erkänna att jag blir intresserad. Problemet är dock att jag ligger på över 1500 inlägg och att ens få en överblick över vad jag skrivit är ett jobb mycket tristare än vad jag vill göra en lördagskväll (mellan barnskrik och kattslagsmål där hunden känner att han måste medla).
Istället tar jag och väljer några som har en viss WTF-kvalitet:

pankisen, pensisen och punkisen, äktenskap är till för att avla fram nya fotbollslag och sinad brunn vs brunstig Axl

Däremot finns det några som jag fortfarande gillar på riktigt
god misshandel och gott nytt år samt nämen, du är inte sjuk, du är bara lite självmordsbenägen.

1 kommentar:

Skinhead Barbiedoll sa...

"nämen, du är inte sjuk, du är bara lite självmordsbenägen". so classic.