onsdag, februari 25, 2009

texthjälp

Emellanåt får jag höra att jag har alldeles för liten text. Jag ändrade det nyligen och gjorde texten lite, mycket marginalt, större.

Jag gillar liten text och tappar lätt tråden när textstorleken är för stor eller man använder sig av en klumpig font, men är detta läsbart för er andra?
Eller borde jag skippa det estetiska för läsarvänligt? Egentligen är det ju inte jag som läser bloggen och därför borde jag ju prioritera annorlunda än vad jag gör.
Detta är den normala textstorleken och jag tycker att den påminner om en pekbok.

edit:
Nevermind, det är bara i Bloggers preview som den här textstorleken ser ut att vara en överskrift.
När jag läser detta inlägget på bloggen är skillnaden inte lika drastisk som i preview

2 kommentarer:

KellyKorv sa...

fonten är bra men jag tycker att texten är i minsta laget. kommer ofta på mej själv med att sitta och kisa eller läsa om meningar på din blogg. men så har nog jag en smula dålig syn med.

tycker nog att texten skulle kunna vara lika stor som i tredje exemplet utan att det blir pekbok, men det är lite svårt att säga iom att det är en serif-font och den är mindre läsvänlig på skärm än vad typ verdana och liknande är.

anna sa...

jag läser genom rss-läsaren så nu var jag tvungen att kolla fonten. jag tycker med om liten text och gillar nog den översta bäst, men mest för att den är snyggast....