torsdag, mars 12, 2009

Blondiebrax och hennes fans

Jag vet inte om våren är på väg men solen har iallafall kommit för en snabb visit vilket definitivt höjde mitt humör. På senare har det varit lite pariserhjul över det hela. Inte snabba dalar utan mer långsama varv på varv.
Vågade mig dock ut igår för en lattedejt, utan lattebebis, och ett biblioteksbesök för att kunna övertyga mig själv att jag är iallafall litterat.
Under lattedejten diskuterades balklänningar, Birro, Blondinbella (Blondiebrax enligt Mansons fader) och andra saker som inte börjar med b. Ett sådant ord är mindervärdeskomplex och i detta fallet mitt. Större än hos gemene man men tämligen osynligt mestadels av tiden. Kanske inte så okänt numer då det verkade sitta en tjej två bord bort som bloggade. Tjuvlyssnat, nu i Lund, med två grovkäftade psyksjuka gamlingar (med gravt tonårskomplex) på glid.

Och annars är det väl okej. Vattnen och avlopp är dock avstängt vilket får mig att känna som om jag bodde i en liten lerhydda i ett avlägset land. I-landsbrutta utan koll, javisst. Godnatt.

Inga kommentarer: