lördag, mars 14, 2009

missat?

Diskuterade nyligen med (m)Anso(n) om bloggpersonligheter och vad som egentligen syns av en person. Att blogga, det har en hel del likheter med viskningsleken - en mening sägs, tolkas av en annan och sprids ibland vidare, alternativt uttrycks av person nummer två. Det blir inga direkta följdfrågor utan vad vi ser av en person genom deras blogg blir den absoluta sanningen. En människa är inte mer än vad som syns i Arial i Wordpress. Vad man inte ser finns inte.

När man sedan filosoferar kring vad folk kan tänkas se av mig genom min blogg blir det än mer uppenbart hur mycket som om inte filtreras, som faller bort. Mycket av det vardagliga livet syns inte oavsett hur mycket man skriver om kaffe, penicillin och latrintunnor. En granne ser ju en helt annan Lisa än vad en daglig läsare av Schmut ser.

Efter att ha tänkt till så inser jag att en av de saker som läsare kan tänkas missa är att jag har barn. Jag är ingen lattemamma och ingen mammabloggare. Inga blöjrecensioner och inga hyllningar av danska märkeskläder för barn.
Jag har en Iggy - lite mer än 2 år, älskar att måla, prata bajs och leka med hundar.

Vad kan jag tänkas ha missat om dig?

5 kommentarer:

lisa sa...

Jag tycker att det är väldigt väldigt svårt att komma på vad de som läst min blogg kan tänkas ha missat om mig.

emelie sa...

ahh kanske sant som du skrev :)

allt väl? länge sen. gud va söt unge du har

kram o tack

Skinhead Barbiedoll sa...

Trots att jag fläker ut så himlars mycket så upplever jag att människor missar MINST lika mycket, alternativt hittar på eget (det värsta, orka lixåm?). Försöker komma på någonting stort eller viktigt som mina hardcoreläsare kan ha missat, men vettefan.. det är nog mest en massa detaljer. Eller nej. Att jag har ett ganska stort intresse för kläder tror jag missas ganska brutalt. Eftersom jag inte skriver mycket om kläder & eftersom jag inte bär särskilt snygga kläder. Men det är för att jag inte har råd :D

anna sa...

jag tror inte folk alltid är med på att jag är 183 lång och att D är en tjej. men jag är inte säker, och du har läst för länge. men jag vet om iggy, förmodligen för att jag läst dig lika länge.

Studiomannen sa...

Jag har ju fått förmånen att träffa dig och din lilla familj. Det finns säkert massa saker som jag inte vet om dig. Men vi verkar ha överraskande lik musiksmak. För vi är rätt olika, du och jag, egentligen.

Antar jag.

Försöker komma något okänt om mig som jag inte bloggat om. Kanske att jag egentligen skulle vilja skrika ut i min blogg att jag vill bli farsa - men att det då behövs nån jävel att befrukta. Men sånt kan man ju inte skriva! Eller? :-)