tisdag, april 14, 2009

pauskvitter

Under påsken har jag inte ätit några ägg, ätit minimalt med godis samt ockuperat en odlingslott. Det senare slutade i blodsplatter men inte på grund av (polis)ingripande utan eftersom det fanns aggressivt björnbärssnår på plats.

Har precis kompletterat min högskoleansökningar och insett efter långt funderande och filosoferande (inget understatement, vi talar inte om dagar och veckor utan månader och år) att jag inte är mycket för det vetenskapliga utan egentligen borde nöja mig med att jobba fysiskt samt kreativt. Man skulle med andra ord kunna säga att jag är ganska dumdum. Arbetsam men dum. Praktisk men inte teoretisk.
Dessutom har jag en viss förmåga att bara bli intresserad av utbildningar som varken ger arbetsmöjligheter en masse eller högavlönade jobb. Man kan väl säga som så - jag är inte personen som kommer bli omskriven i samband med fallskärmar och gigantiska provisioner.

1 kommentar:

Skinhead Barbiedoll sa...

Du har alltså heller inte haft bibelstund i påsk?