tisdag, maj 19, 2009

video killed the radio star

Fast så var det inte riktigt. Radion är på, tvn är av och allt på datorn visar minimal internetnärvaro. Det klassiska - Om ni inte vet att jag är här kan ni inte klaga på att jag inte svarar.

Jag tror det var Facebook som slog bort min internet-lust. Helt plötsligt blev
allt en statusrad på Facebook. Alla skulle jagas ner och få reda på sitt Secret Ninja-namn samt starta ett virituellt akvarium. Föredetta grannars flickvänner och vänners arbetskamrater, alla skulle läggas till på vännerlistan och att inte lägga till någon var värre än att bitchslappa på öppna gatan. Taggade foton, låtsas att man har koll på vad som händer i allas liv och ständigt leta reda på andra man kan tänkas känna.
All internet-etikett försvann och fy fasen vad allt blev trist, jobbigt och gnetigt.

Det blir rundgång. På Konsum får man höra att någon läst ens blogg via sin systers Facebook och via radion får man veta vad bloggosfären tycker om kinamat.

Jag vet helt enkelt inte om jag är för gammal eller för trött. Vad jag vet är att jag inte gillar att ständigt vara läsbar, synbar och nåbar. Sedan när gjorde vi om våra liv till dokusåpor? Kan inte låta bli att tycka att det är lite komiskt hur folk tittar snett på Linda Rosing och hennes strålkastarkärlek medan vi alla fläker ut oss online.
Vi är alla Linda Rosing och hon kan iallafall säga att hon är orginalet!

Inga kommentarer: