lördag, juni 27, 2009

panduro är för tanter

Idag köpte jag en gammal jeansjacka på loppis. 30 kronor för en tight sak som kommer få mig att se ut som en stoppad tant med fjortiskomplex. Det är dock inte det som är meningen med inköpet utan att jag ska kitscha ut och ner den tills den inte ens vet om att den är en jeansjacka! What am I, Liberace?
Tänk nitar, patches, målat och ryggmärken. Kanske även lite trådat och lite skavt?

Jag vet inte om det var det faktum att det var barnstorlek på jackan eller det att jag ser fram emot att sätta chockrosa nitar på den, som får mig att inse att jag inte lever (som jag lär och ) som min ålder tigger mig om.

edit:

Det här var 2 år sedan, så vem försöker jag lura? Jag har alltid varit en fjortis utom då jag rent tekniskt var en.

3 kommentarer:

Kira Sunnlöv sa...

Men bärsjalen matchar ju hårfärgen iallafall, du är en fjortiswannabe med stil! :)

Kimmi sa...

Coooolt!
Tummen upp för de bilden!

Skinhead Barbiedoll sa...

lite diy har ju aldrig skadat, även mot åldersn höst :D