onsdag, juni 24, 2009

pausfågel - menlöst kvitter


Semestern har börjat. Värmen är äntligen här och allt börjar gå på lågvarv medans växtligheten tar över. Ekonomin är tunn så vi planerar budgetsemester. Alla lekplatser i Lund ska inventeras och betygssättas, men tyvärr verkar ingen, inklusive Lunds kommun, veta var dessa lekplatser ligger.
Därför får sommaren börja med en skattjakt - Var är lekplatserna?
------------

Iggy börjar äntligen återvända till livet och tyvärr var det lika dramatiskt som låter. Lång tids sjukdom börjar lossa och man tror sig ha hittat orsaken vilket betyder remisser hit, remisser dit och än fler blodprov.
Hon är dock gladare nu och har energi till annat än att bara sitta, så allt löser sig.
------------

Kan tyvärr inte logga in på Spotify eftersom tröttheten fått mig att glömma alla lösenord så jag får stå ut med radion. Det blir kräkmedel såsom Hellströms Det är så jag säger det. Personligen tror jag att den låten nog kan tänkas ligga bakom konflikten i Iran. Det skulle ju kunna vara så.
Om man skulle tro allt man läser på internet, så skulle inget förvåna mig. Ingen konflikt har gjort mig så medveten om att sanningshalten i vad man ser på internet är svår att verifiera. Jag har inget exakt jag kan sätta fingret på men att gammelmedia reproducerar saker de sett på nätet som exakta nyheter (utan att verka ifrågasätta filtreringen) gör mig fundersam.
Samtidigt står det mellan att inte ha någon information och att ha tveksam information. Svårt val.

3 kommentarer:

Kimmi sa...

Är Iggy ditt barn?
Hoppas allting löser sig till det bästa. Aldrig trevligt med sjukdomar, i synnerhet inte när man inte vet vad det är och vad man kan göra åt det.
Kram

schmut sa...

tack.
Ja, Iggy är min dotter. Vanligtvis oerhört pigg och energisk men senaste månaderna har hon varit rejält hängig och på senare nästan zombiefierad. Förhoppningsvis går allt på rätt håll.

Kimmi sa...

Åhhh... Håller tummarna stenhårt. Söt hin är på bilden. Har själv en liten Loppa på 5 år som jag är så rädd om :-)