måndag, juli 27, 2009

Behöver extra ballar


De senaste månaderna har jag inte gjort annat än spytt galla över min bärbara dator. Den hackar, segar, låser sig och man skulle kunna steka ägg på den. Jag har aldrig varit med om en dator som blir varm att man har svårt att skriva på tangenterna undan att bränna handlovarna! Enkelt tänkt - jag borde släpa tillbaka den. Tjattra om garanti och få det fixat. Slipa låna andras datorer när jag har en egen.

Ändå så bor det en liten Svensson, eller kanske en Jante (?!), i mig som får mig att tänka att det här är kanske mitt fel. Datorn har strulat i över ett år och jag tror mig ha testat det mesta, men det ligger ändå en tanke om att det det är ett njukvarufel på grund av min slapphet som orsakat det hela.
Att jag i förlängningen hellre kastar bort en dator som kostade mer än vad jag hade råd med, än får höra att det är mitt eget fel, det är ganska pinsamt och omoget.

Man kan kanske säga som så att jag skriver det här inlägget för att få iväg mig till datorbutiken ifråga.

2 kommentarer:

knivlisa sa...

woow!!! Heter din unge iggy??? Coolt.

Japp, den som har mest hår vinner.. Verkar det som..

schmut sa...

Japp, hon är en Iggy plus 2 andra namn.