tisdag, juli 28, 2009

köpa svalka

Jag är inte mycket för köpcentrum eller gallerior men en sak har jag lärt mig uppskatta : svalkan som kommer som hand i handske när man åker till valfritt skrik- & ångestcentrum.
Eftersom vi sedan en längre tid varit på jakt efter Svampbob Lego så bar det av till närmsta köpcentrum. Till min förvåning lyckades jag hålla mig cool, avslappnad och trevlig trots att jag var i en av de situationer jag avskyr mest. Det kan ha berott på kameran (vilket jag gärna vill tro) men jag gissar att det hade mer att göra med att det var svalt och skönt inne på köpcentrumet medans det var varmt och klibbigt ute.

Samtidigt som jag hyllar ventilationen så inser jag också att det inte är världens mest energismarta uppfinning. Desutom inser jag att det är en av sakerna som får folk att vallfärda dit när det är hög luftfuktighet ute, vilket betyder att det är för att gynna handeln.
Ju mer man tänker (på allt) desto lättare är det att bryta ner alla beståndsdelar till beska faktum. Livet blir svårare att leva när man alltid ska gå balansgång.
Kanske borde jag därför tänka mindre och njuta mer? Hej hej hedonism.

Inga kommentarer: