torsdag, juli 23, 2009

Läser Vit oleander och förvånar mig inte...

Läser Vit oleander och förvånar mig inte bara över vilken miss omslaget är utan även att boken blivit så hyllad som den blev. Jag menar inte på något sätt att det är en dålig bok men den är lite väl förutsägbar och fullt med maskerat publikfrieri. Jag tycker mig se tantsnusk i mer modern tappning.

Jag kan inte låta bli att undra vad det är som gör mig så bitter?! Livet hade nog varit enklare om jag uppskattat det mesta lite mer.
Men, så är jag trots allt kvinnan med ruttna höfter, 2 senila samt inkontinenta katter och mardrömmar om att flytta till Kristiansstad. Bitterheten genomsurar allt jag är, tänker och gör.

1 kommentar:

Kira Sunnlöv sa...

Stackars dig. Men Kristianstad är en rätt trevlig liten stad, åtminstone om man bara ska bo där i fem veckor på hotell. ;) (Jag gick en kurs där nere 2002)

Hmm... "Vit oleander"... tvivlar på att jag ens hade sett den i bokhyllan. Men nu kan du ju lägga det till en av dina meriter- att du har läst den. Min sambo har en bok som han somnar när han läser. Men han vägrar ge upp och säger att han rituellt ska elda upp den när han är klar med den, så jäkla tråkig är den. Den har vunnit Pulitzer...