måndag, juli 13, 2009

motion för eremit

Jag har börjat känna för att springa igen. Det är nästan 1,5 år sedan jag tappade lusten men det fanns ju ganska naturliga skäl till varför jag helst inte gick ut alls .
Egentligen känner jag inte för att springa per se utan för att göra av med energi. Överskottsenergi rinner ur öronen på mig trots långa hundpromenader och cykling hit samt dit. Om jag inte gör mig av med den förvandlas den lätt till leda och ur leda följer depression. Motion förebygger.
Löpning är en räddare i nöden för jag kan göra av med energi när som helst och utan att behöva ha sällskap. Jag svettas helst i fred.

Det enda tunga med att göra det själv är när man ska få upp konditionen igen. Även om den är okej nu så är den inte i det läget den bör vara för att jag skulle kunna springa i den takt jag vill så länge som jag vill. Att jag dessutom vill ha allt nu nu nu gör inte saken bättre. Tålamod har aldrig varit min starka sida.

1 kommentar:

Skinhead Barbiedoll sa...

jag vill köpa kondition på burk.