torsdag, juli 09, 2009

svårt nappberoende

Jag önskar jag kunde säga att dagens största händelse var något roligare och coolare än det här, men Iggys nervkollaps då hon upptäckte att 8 av 10 nappar inte överlevt senaste tidens väder, var definitivt det som kom att dominera dagen. Att latex ska vara så känsligt för temperatur och hög lutfuktighet var för mig en nyhet men jag kan inte komma på något skäl när alla latexnappar dött och de två överlevande var av silikon.

Dagens andra nervsammanbrott, om än inte riktigt lika stort om än nästan, var när jag upptäckte att sorkarna haft rave i odlingslotten. Idéen att sorkar skyr lökväxter visade sig vara en myt eftersom alla lökar verkade ha fått sig en svängom.

Mitt självförtroende har definitivt fått sig en törn.

1 kommentar:

Stellan o Lotta sa...

Kanske dags att odla marra! Sorkarna blir skitglada! Fast de kan ju få munchies.. ok, glöm det ..dum idé..