onsdag, augusti 12, 2009

Livets nektar / hittat rätt / klyscha på klyscha


Som ni kanske förstår efter att ha läst föregående inlägg så är jag i behov av stimulantia i form av ord. Gärna ackompanjerade av bilder, men det är inget nödvändigt.
Bloggar, böcker, you name it.

Dagens fynd hittills har varit något jag sökt efter en längre tid - en bra blogg skriven av någon äldre. Visst kan definitionen av äldre skifta beroende på vem man frågar, men jag skulle vilja läsa någon vars perspektiv, språk och livssituation jag sällan möter eller hör talas om. Det kryllar av tonårstjejer och män i yngre medelåldern på bloggar, men kvinnor över 65 lyser med sin frånvaro. Jag skulle vilja se och höra om deras liv. Se allt i extrem närbild utan att behöva tjuvlyssna på bussen (vilket faller bort eftersom jag inte åker buss).
Genom jill/txt hittade jag Margaret and Helen, en blogg som jag även måste vidarebefodra till svärmor. Två kvinnor vars poster sopar mattan med de flesta andra jag läst hittills.


(Bilden har egentligen inget att göra med posten men är ett bra sätt att fånga folks uppmärksamhet när man behöver svar på en fråga eller som här, tips. Så visst, känn er lurade.)

1 kommentar:

Emmie sa...

Åh gud! Helt sjukt fantastiskt. Tack för tipset!