måndag, augusti 17, 2009

Mormor dog i veckan som gick.

Jag vet inte vad jag ska kunna skriva här som ska kunna ge ett sant uttryck för vad som hänt och skett, eller ens hur vårt förhållande var.
Däremot kan jag säga att hon var en genomgod människa. Så mycket att hon tog på sig att gömma och glömma bort hennes dotter gjort.
Personligen kan jag ifrågasätta besluten men jag har ingen tvekan om att hon hade ett rent och gott hjärta.
Även om vi inte pratade på slutet så var det inte ont blod eller oavslutat emellan oss utan det visade sig vara samma gamla spricka som vi visste var där från början. Ibland går det inte att gå vidare. Oavsett vad så vet jag att hon gjort ett stort intryck på mig och att hon tillsammans med min styvmor format mig till den kvinna jag är.

Tack för alla samtalen mormor. Och du, tack för kakorna!

3 kommentarer:

så svänger sig sommaren runt sin axel sa...

Hon var länken till det som var och nyckeln till det som kommer....?

Sandra Gustafsson sa...

Kram

Soya ★ sa...

En vacker kvinna!